Hamburgerové housky - briošky


Jelikož za mnou měli poprvé přijet rodiče jen tak na návštěvu do mého nového působiště, chtělo to nějaký nový super receptík, čím je pohostit. Pro radost mého otce mě napadlo udělat hamburgery no a jak jinak než s domácí houskou. Zcela nekriticky přiznávám, že jsem byla připravena případně běžet do obchodu, kdyby to jako náhodou nevyšlo, ale recept je parádní, housky byly dokonalé, že jsem je během týdně udělala znovu jen tak na jídlo.  Tak teda recept: 
Ingredience: 
1,5 hrnku hladké mouky 
1,5 hrnku žitné mouky 
1/2 hrnku mléka 
1/2 hrnku teplé vody
1 vejce
2 lžíce másla
2 lžice cukru (nejlépe třtinového) 
1 lžíce mořské soli 
1 pytlík sušeného droždí
plus máslo nebo vejce na pomazání a semínka na posypání 
No, co Vám budu říkat, olizovali jsme se až za ušima 

Postup: 

Do mísy si nalijeme teplou vodu a do ní nasypeme droždí. Dáme mu pár minut než se droždí zaktivuje, voda nesmí být horká, spíš vlažná. Pak přidejte postupně ostatní suroviny. Já jsem těsto nechala míchat v robotu, ale myslím, že je to celkem jedno. Vznikne lepivé, ale pružné těsto, které přikryjeme utěrkou a necháme odpočinout asi 45 minut.

Pak si těsto vytáhneme na vál a uděláme z něj 8 - 10 housek, které si dáme na plech a opět necháme ještě chvíli vykynout. Pak už je jenom pomažeme máslem nebo vajíčkem a přidáme semínka na ozdobu a můžeme péct. Ve vyhřáté troubě na 180 stupňů pečeme asi 20 minut. 



Komentáře