Kynutý celozrnný závin s povidly


Začalo to tak, že jsem měla chuť na povidla a na nějakou buchtu a tak jsem si vzpomněla na jednu oblíbenou od mé maminky a no jako vždy trochu předělala receptík :( A měla jsem velkou radost, že během víkendu skoro celá zmizela.



Ingredience:
2 hrnky mléka
1 kostka droždí
1 lžíce cukru
hladká mouka 2 hrnky
celozrnná mouka 2,5 hrnků
2 lžíce kokosového oleje
1/2 hrnku sladidlo
tuk na vyazání formy 
(klidně zase kokosový olej)

povidla
cukr
marmeláda

Postup:
Do teplého mléka si dáme lžíci cukru a nadrobíme tam droždí a necháme vzejít kvásek. Mezitím si v míse smícháme mouku, olej a sladidlo (případně cukr, tam ale ubere půl hrnku mouky) a po chvíli přidáme i kvásek. Důkladně uhněteme a necháme odpočinout pod utěřkou tak hodinu. Pak si pomoučíme vál, na něj si dáme polovinu těsta, rozválíme válečkem na obdélník a necháme zase chvíli nakynout. pak si připravíme směs s povidly, raději je ochutnejte, ať nedospadnete jako já a budou kyselá, dochutíme a dosladíme je a namažeme na plát těsta. Ten pak smotáme jako roládu a dáme do formy. Já jsem použila formu na bábovku, ale vlastně to můžete dát do jakékoliv jiné formy nebo tvaru a pečeme asi 30 minut na 180 stupňů.

Přeji dobrou chuť. 

Komentáře