Pravé Italské Tiramisu

Chvíli jsem zvažovala, jestli tento recept vůbec dávat na stránku s fitness vařením, ale rozhodla jsem se, že to určitě nikomu neuškodí. Přece jenom je to dezert z čistých zdrojů a určitě v lepší variantě než nějaké kupované náhražky. A tak je tady jeden z mých pokus o opravdu původní recepturu.

Chtěla jsem vyzkoušet nějaký klasický dezert, který bych mohla třeba připravit pro návštěvu nebo někomu pro radost.



Ingredience: 
2 krabičky mascarpone (500g)
3 vejce 
cukrářské piškoty 
3 lžíce cukru krystal 
káva 
2 lžíce Amaretta
kakako 

Postup : 
V jedné misce vyšleháme žloutky s cukrem až z něj bude pěna. V druhé misce vyšleháme z bílků tuhý sníh. Uvaříme si silnou kávu a do ní přidáme amareto. Ke žloutkům postupně přimícháváme mascarpone až je z něj hladká krém a pak pomalu přidáváme po kouscích bílky a opatrně mícháme. Cukrářské piškoty vždycky rychle namočíme do kávy a dáme na dno misky, ale tak aby nebyly moc rozmáčené. Pak vrstvíme krém, piškoty a znovu krém. Na vrch dezert posypeme kakaem a necháme odležet.


Já jsem zrovna neměla k dispozici tu správnou formu a tak jsem dezert udělala do pohárků. Musím uznat, že krém by opravdu výborný, ale je mi jasné, že stejně začnu vymýšlet trochu odlehčenější verzi :) 

Komentáře