Měsíc bez lepku... Vlastně žádný velký problém :)

Na konci léta mi začaly zdravotní potíže patrně související s trávením. Po nějaké době, kdy jsem se utěšovala, že to prostě přejde samo, jsem musela zakročit k radikálnějšímu řešení. 

Po rádoby uklidňování ze strany doktorů, že to mám z léků a že si mám zvyknout, mi byla konečně dána rada. Pro podezření na celiakii  spolu s odebráním krve konečně na nějaké testy mi byla doporučena bezlepková dieta.

První dny jsem trochu tápala v tom, co vlastně jíst a taky mi bylo ze všeho špatně. Skoro jsem až nečekala, kolik typů vloček i relativně zdravých potravin obsahují lepek (například bulgur). Tudíž jsem ze začátku jedla hlavně zeleninu a maso.

Ovšem po druhém týdnu bezlepkové diety jsem najednou pocítila velké množství energie. Břicho mě konečně přestalo bolet, začala jsem se na jídla více těšit.  Tréningy mi zase krásně šly a bavily mě, energie bylo prostě dostatek. Měla jsem radost z každého rána a každého dalšího dne. Těšila jsem se na každé jídlo a každou další aktivitu. 
Po intenzivním studiu na internetu a po nákupu v Auchan jsem objevila nekonečné množství skladby jídelníčku. A začala jsem si trochu hrát



Tohle je asi polovina mých zásob :)
Co jsem tedy jedla a co jsem se naučila ?

Nečekaně jsem si oblíbila všechny druhy rýžových chlebíků. Je to vlastně pohodlnější než jakékoliv jiné pečivo, protože jsou pořád po ruce, křupavé a stejně dobré. A dají se jíst na slano i na sladko.

Nehonil mě k jedení většího množství pečiva fakt, že zítra už to bude tvrdé a nebude dobré. Takhle jsem si vždycky vytáhla přesný počet, jaký jsem si chtěla dát. 
Nejvíc mě překvapilo množství příchutí, které jsou k dispozici. Ne, že bych rýžové chlebíky dříve nejedla jen jsem vlastně kupovala pořád ty samé :) 


Naučila jsem se zařadit spooooustu zeleniny Aneb opravdu do každého jídla jsem jí dala kupu. K večeři jsem začala víceméně vynechávat přílohu a udělala si nějaké maso nebo salát se zeleninou a třeba tofu. Není nad to si v klidu nandat naprosto plný talíř a vědět, že Vám do maker vejdou třeba ještě dvě další svačiny :D Ne, že bych předtím zeleninu nejedla, ale teď už mi nestačilo si nakrájet na kraj talíř okurku nebo rajče. Objevila jsme taky nové druhy a nové užití některých druhů zeleniny.


recept ZDE
Změnila jsem také styl snídaní. Vločky jsem z ovesných a ječných vyměnila zejména za jáhly a pohanku, ze kterých jsem dělala ne jen kaše, ale i lívance, které byly stejně skvělé jako z ovsa.
Zamilovala jsem si taky rýžovou mouku, ze které jsem ochutnala dokonalé waffle.

K snídaním jsem vždycky upekla nějakou buchtu nebo koláč s ovocem, který jsem pak měla i na odpolední svačinku. Bylo to neskutečně pohodlné mít snídani už připravenou, jenom si ji každé ráno dochutit třeba ovocem, kokosovým mlékem nebo marmeládou. 








Shrnutí

Po asi šesti týdnech držení této diety, ji v podstatě až nuceně narušuji. 
Ačkoliv zatím přesné výsledky testů nemám k dispozici a ještě mi ani všechny neudělali, tak svou přísnou dietu začínám záměrně porušovat. a dělám ze sebe pokusného králíka, kdy testuji co by mi mohlo dělat špatně a co snesu. 
Zkouším tedy každý den zařadit z potravin s lepkem.


Můj další plán ? 

Jelikož jsem během této diety zároveň shodila nějaké to kilo, které jsem na konci léta nabrala, tak si chci v podstatě systém stravy zachovat. Nebudu se záměrně úzkostlivě vyhýbat všem potravinám s lepkem. Ale když nebudu spát z chuti na křupavé pečivo, tak si ho prostě dám. Obecně mi ta spousta zeleniny a čistých potravin vlastně vyhovovala. A o tolik času navíc mi to nezabralo.

Komentáře