Thajsko II Krabi a AoNang

Po několika dnech, které jsme strávili v Bankoku, o kterých se můžete dočíst ZDE, jsme se letecky přesouvali k moři. Let byl kraťoučký jenom hodinku a tak to byla pohodička.

Přeletěli jsme do města jménem Krabi, kde jsme si koupili lístek do autobusu, který nás dovezl až k hotelu trvalo to asi o 45 minut déle než říkali, ale hlavně že jsem ta konečně byli. V hotelu jsme udělali check-in a hned chytili happy hour a tak jsme si začátek naší velké dovolené oslavili drinkem a vyrazili do víru městečka.

Naštěstí jsme už na spoustu věcí byli připraveni z Bankoku a tak nás všeobecný zmatek v dopravě, všude stánky a pokřikování TukTuků nijak nerozhodilo. Vyrazili jsme se projít podél promenády, což s závěru znamenalo snad 5 km tam a 5 zpátky to mi ten odpočinkový den moc nevyšel ale byla jsme najedená a těšila jsem se už akorát tak do postele. O tom, co jsme všechno ochutnali se dočtete ZDE

Druhý den ráno jsme se vzbudili do krásného dne s modrou oblohou a tak jsme si rychle dali snídani a vyrazili na pláž Nopparat. Bylo to docela daleko, ale pláže pod hotelem nás nezaujaly a také tam bylo docela dost lidí. Krásné panorama se skalami nás zaujalo, fotili jsme jednu fotku za druhou. Došli jsme až na pláž, která je přístupná pouze při odlivu. Při přílivu se k ní musíte leda probrodit vodou.

Po poledni jsme se rozhodli vyrazit pomalu zpátky, protože jsme byli přehřátí a taky jsme měli hlad, co bylo v Thajsku vždycky dobrodružství si jít někde něco koupit a pak to jíst třeba na schodech :)
 Po obědě jsme se rozhodli na chvíli si lehnout k bazénu, ale odtud nás, stejně jako další tři dny, vyhnala rychlá asi hodinová přeháňka.

Další den jsme chtěli jít hledat pláž zase na druhou stranu, byl mírný opar a tak bylo opravdu dusno. To jsme ještě netušili, že pláž celkem blízko končí a my půjdeme kus pralesem a to ještě kdo ví kam. V pralese bylo dusno opravdu neuvěřitelné, přes skálu tam vedly vlastně schody a tak z pohodového výletu byl docela náročný tréning :) Ač to nakonec bylo vlastně jenom párset metrů, tak z nás obou lilo a všechno se na nás lepilo. Neumím si představit putovat pralesem delší dobu :) Při sestupu z posledních schodů vlastně už na plážičku jsme za odměnu za tu námahu viděli opičky, které si tam hrály ve větvích. Bohužel pláž nakonec spíš patřila k hotelu Centuria a my jsme neměli šanci si tam koupit ani vodu ani si odskočit, vše bylo jen pro hotelové hosty. a to tam konečně zrovna půjčovali kajaky a tak jsme se nakonec chvíli vykoupali a pomalu vyrazili zase zpět.

Abychom ten pobyt měli pestřejší, tak jsme si při večerní každodenní procházce zajistili na pozítří výlet lodí, který se jmenoval 7 Islands. Moc jsme se chtěli podívat na PhiPhi Island, který je údajně nejkrásnějším ostrovem v Thajsku.                                                                                                                V ten den nás čekalo ještě jedno překvapení v podobě těchto krásných "žen", které se s námi chtěly fotit a zvaly nás na večerní show :) Ne, nenechte se zmást, jsou to opravdu chlapi, ač namalovaní a s prsama Jediné co je vlastně prozrazovalo byly jejich hrubší hlasy :) A to jsem netušila, že budou na ulici téměř denně a každý den v jiných zajímavých róbách, které jsme jim teda záviděla :)
V Thajsku je všechno celkem dobrodružství a tak nás druhý den ráno budil telefon z recepce, kde nám oznamovali, že na nás čeká řidič a že jedeme na výlet. Probuzená jsem byla okamžitě a běžela jsem tedy na recepci oznámit, že na výlet máme jet až další den a že je to omyl. No a pak jsem jenom doufala, že řidič opravdu přijede i druhý den :)                                                                                                                      Večer jsme se rozhodli vyzkoušet další masáž. Tentokrát tradiční Thajskou masáž. Den předtím jsem využila deštivé hodinky a strávila ji v hotelovém fitku a no ač bylo malé, dala jsem si zabrat. A tak jsem si říkala, bolí mě svaly, masáž je určitě skvělý nápad :)                        No ...ehm.... Thajská masáž v Thajsku je trochu něco jiného a připadalo mi to chvílemi spíš jako mučení :D Na převlečení jsme dostali strašně sexy kalhoty, do kterých bych se vešla asi tak třikrát a pak už přišly dvě dámy, které nás masírovaly. Thajská masáž je ovšem vlastně bez dotyku kůže. Thajská žena na vás přes oblečení různě tlačí koleny, lokty a pěstmi. Potom vás vždycky ještě protáhne a prokrouží klouby. Chvílemi jsem si přála, aby to už skončilo, ale uznávám že jsem se pak cítila opravdu dobře.

Další den nás tedy čekal celodenní výlet. Sluníčko ráno opět vykouklo a tak jsme se moc těšili. Řidič tentokrát dorazil a vyzvedl si nás. Místní autobusy jsou vlastně auta se zakrytou korbou, kde se držíte pouze tyčky a oni s vámi jedou jako blázní :)                                            Při nabírání dalších lidí z vedlejšího hotelu se nám stala vtipná věc. K autu přistoupily dvě cizinky a přály si ať jdeme za nimi ven. Moje původní myšlenka byla, že jedou s námi a chtějí třeba pomoct nastoupit. Můj šok byl velký, když jsem zjistila, že s námi vůbec nejednou a že si s námi chtěli jenom udělat selfie :) Ostatně selfie je ve světě opravdu velmi oblíbená věc v pro mě neskutečných situacích i pózách :) Ze začátu jsem byla zmatená i z toho jak na mě lidí koukají, ale po té, co mi většina žen byla tak po prsa jsem pochopila, že jsem blond atrakce :)               Konečně jsme pak dorazili na pláž, kde si nás rozebírali jednotliví průvodci podle různých typů výletů. Když nás na pláži stálo už jen pár, začali jsme být nervozní, že se o nás neví. 7 Island Nakonec to vyšlo naprosto skvěle, protože nás na výlet na loďce jelo jenom 11 a tudíž jsme to měli téměř soukromou plavbu :) Lodička byla malinká, seděli jsme na přídi a no připadala jsem si trochu jako na horské dráze jak s námi loďka celou dobu házela. A hned jsme vyrazili na Bamboo Island. Tam byla nádherná pláž s bílým pískem, kde jsme se po celém ostrůvku prošli ano byl tak malinký, rychle jsme se vykoupali, zkusili šnorchlovat nebylo nic vidět a pokračovali zase divokou plavbou dál.

Další místo, které jsme viděli byly jeskyně, ve kterých žijí chránění netopýři. Byla to tedy spíše jenom projížďka kolem, kdy jsme viděli skály. Další místo, kam jsme dojeli byla nádherná zátoka, kde jsme se i vykoupali a skočili si z lodi.

Další z míst, které jsme viděli, byla pláž May Bay, kde se natáčel film The Beach. Už od příjezdu jsme viděli, že zátoka je plná lodí a pláž naprosto přeplněná lidmi. Nakonec jsme ale využili lenosti a strachu z vody široké veřejností a došli až na konec pláže, kde nešlo dojít suchou nohou a hodinku strávili přímo tam. Někde jsem četla, že za den se na této pláži vystřídá až 8.000 lidí.

Další cíl našeho výletu byl právě ostrov Phi Phi, ke kterému jsme jeli kolem Monkey Beach, kde jsme viděli opět opičky, které se praly a kusy rohlíku a dokonce si pro něj některé skočily i do vody.

Phi Phi island nás tak trošku zklamal. Všude plno lodí, lidí, pláž skoro žádná a všechno dražší než u nás na pevnině. Možná se dají najít místa, kde je větší klid, ale my jsme je tedy najít nestihli, Byli jsme jen rádi, že jsme si hotel nevybrali tam. Pak jsem dokonce vyčetla, že je to párty ostrov, něco jako Ibiza, no nepotřebuju :)

Naše poslední zastávka byla už jenom na rychlé šnorchlování a návrat domů. Během cesty zpátky se už docela zatáhlo. V tu chvíli jsme byli docela rádi, sluníčka jsme měli dost. Bohužel jsme netušili, že bude zataženo až do našeho odjezdu.

Další dny nám tedy nezbylo než vymýšlet programy, u který nevadí nejen že nesvítí sluníčko, ale že i několikrát denně prší.
Už doma jsme si říkali, že by bylo zajímavé navštívit Tiger Cave a Tiger Temple a tak jsme jedno zatažené ráno vyrazili, tentokrát místním busem. Dorazili jsme do místa, kde byl chrám a spousta posvátných míst a začali jsme hledat jak vlastně vystoupat do tohoto chrámu. Vrchol je totiž vy výší 1340 schodů. No představovala jsme si normální schody, ale tohle bylo tedy něco. Chvílemi mi byly skoro až po koleno, navíc neskutečně úzké. Ještě jsme si v naději, že jde jen o pár dní, libovali že nesvítí sluníčko. Nahoru jsme dofuněli, pro změnu jsme se museli sezout a objevil se pro nás obrovský sedící budha s výhled do širokého okolí.

Dole jsme se rozhodli, že ještě nepojedeme domů, ale že se podíváme do Krabi. Přejeli jsme tedy taxíkem do centra Krabi, kde jsme objevili krásný trh. Bohužel se teprve otevíral a tak jsme se rozhodli, že si tam zajedeme ještě jednou. Nicméně i tak tam bylo tolik zajímavých dobrotek, že jsme se neskutečně přejedli :)
Další dva dny bylo opět zataženo a tak jsme se rozhodli jet znovu do Krabi. Tentokrát jsme jeli až odpoledne a tak jsme trhy viděli ve vší kráse a myslím, že jsme jenom kulili oči a opět se přejedli a večer to napravovali ve fitku o jídle ale v jiném příspěvku.

Poslední z míst, které jsme chtěli vidět byla Railey Beach. Ráno jsme si v přístavu chytili Long Tail Boat a vyrazili na pláž, na kterou se nedá dojet jinak než lodí, ač leží na pevnině. Bohužel nám ten den počasí nepřálo a už na lodi začalo pršet. Při procházce po pláži jsem si dokonce musela obléct pláštěnku jak foukalo a pršelo a tak naše dojmy nejsou zrovna nejkrásnější. Pláž je propoje s dalšími plážemi Phranang a Railey West, ke kterým se jde skálami a jeskyní.

Poslední den ráno bylo zase zateženo a tak jsme vyrazili opět do Krabi. Během poledne se nakonec udělalo hezky a tak jsme si po návratu spěchali užít ještě posledního sluníčka.

Druhý den ráno pro nás po snídani už dojel objednaný autobus a vyrazili jsme na letiště.
Cesta zpátky byla poněkud náročná, neboť hned v Krabi na nejmenším letišti ze všech jsme měli 5 hodinové zpoždění a tak jsme nestíhali ani schůzku v Bankoku, ale nakonec skoro ani navazující let. Z procházky po Bankoku už jsme tedy neměli nic a celkový čas strávený na letišti se nám tím extrémně natáhnul. Nicméně všechny tři lety už byly pak klidné bez dalších zpoždění a tak jsme dorazili spokojeně do Varšavy odkud už jsme autem vyrazili pro našeho pejska a domů.