Z mého talíře 5, cestování Thajsko I


Jelikož Thajsko bylo o jídle hodně, tak tyhle příspěvky z mého jídelníčku věnuju speciálně našemu stravování na cestách. 


Většinou na cestách jídlo moc neřeším, dodržuji pouze to, že nejím to, co mi nechutná. A snažím se nejíst z nudy, což se v druhé části dovolené už moc nedařilo :) 

V letadle máte na výběr ze dvou jídel a jinak máte smůlu na několik dalších hodin navíc se nudíte a jídlo je zpestření, takže poslušně sníte, co Vám donesou a jinak chce člověk přece jen něco ochutnat, takže se zkouší. Nejsou to žádné extrémní přejídačky kromě návštěvy trhů, kde by ještě oči jedly a bříško už prostě nemá místo, ale kalorie rozhodně nepočítám. Prostě, když jsme měli hlad, tak jsme si šli něco koupit. 


Tohle je burger u letiště ještě před cestou. Na bistro v obchoďáku dobrý :) Pak už jsme jeli odevzdat auto a hurá na letiště.



Důkaz, že jídlo v letadle nemusí být žádný fast food style :) A ano to, co vidíte je víno na oslavu začátku dovolené :) 
Vlevo: čerstvé ovoce na každém rohu opravdu lákalo a po ránu není nic lepšího. Natož, když takový ananas vyšel asi na 15 korun :D  Vpravo moje první Roti palačinka s banánem. Chutnala i mému muži natolik, že to byla naše téměř každodenní sladkost. Bohužel na tuhle u Monument of Democracy už ty další ani zdaleka neměly.
Tohle je tuším naše první večeře v Bankoku. To jsme ještě zkoušeli hledat restaurace a bistra a talíř jídla za 50báthů nám přišel šílený pak jsme za tolik jedli denně 







Naše hody pokračovaly množstvím smoothie, kdy na pultu stánku už stály kelímky s vybranými kombinacemi ovoce (případně jen jeden druh), vy jste si vybrali a oni Vám ho namixovali s ledem. 

Další ze skvělých jídel, které jsem opravdu chtěla ochutnat je místní sushi. Dali jsme si menu s polévkou salátem a předkrmem a pak variaci jednotlivých druhů sushi. Už ani nevím, co vše tam bylo za druhy, vím jen že jedna byla chobotnice a jedno uzený mořský úhoř a že mi to moc chutnalo narozdíl od mého muže.





Na ulicích byla i spousta jídel, u kterých jste nevěděli, co že to vlastně je, ale no musela jsem to zkusit. Tohle byly nějaké rybí kuličky, na které mi nasypali česnek a omáčku. Docela mi to chutnalo, ale už jsem si to znovu nedala, když jsem objevila jiné dobroty. 


Na polívkách jsem celkem taky některé dny ujížděla, protože místní polévka byla plná knedlíčků a nudlí a tudíž to spíš bylo už celé hlavní jídlo :) 



Naše poslední snídaně v Bankoku byla jejich klasická omeleta na rýži 


A opět cestovní fotky z letadla a letiště při přesunu do Krabi. V letadle jsem dostala naprosto šílené pálivé curry. Snědla jsem ho trošku s tím jak se pak protáhla cesta na hotel jsem byla ráda aspoň za to, ale paní za mnou to nějak nedala a půlku letu kašlala a lapala po dechu :D A to byl teprve začátek spicy jídel...










Na hotel jsme dorazili přesně na happy hour a tak při čekání až nám dovezou na pokoj kufry, jsme si odskočili na uvítací drink :) 


Na fotce dole si kupuju úžasnou domácí zmrzlinu z kokosu v půlce kokosového ořechu :) 

Mám moc ráda hotelové snídaně, kdy si můžu vzít od každ jídla trošku a vybrat si přesně na co mám chuť. Navíc miluju vajíčka, na dovolené klidně denně  :D 








Po cestě z pláže jsme se stavili na rychlé jídlo. Cena stále stejná, téměř jako z ulice a až doma jsme zjistili, že šlo o jednu z hodně dobře hodnocených restaurací na Trip Advisoru.

Za mě to byla klasická ráže s kuřecím masem tentokrát tam toho masa fakt bylo dost a můj drahý si dal fat noodles, které sice vypadaly strašně, ale byly dobré :) 











Za začátku jsme měli tendence chodit do restaurací než jsme zjistli, že z ulice jsou ty jídla lepší a tak tady jsou fotky z restaurace, kde jste si venku vybrali z kádě nebo z ledu rybu a oni Vám ji připravili. My jsme si ji dali s pineapple rice, což byl jeden z mých snů, že si musím dát. 

Na druhé fotce jsme šli do Indické restaurace Taj Mahal (jak netypické) a dali si Chickem Korma a Chicken Masala a k nim chleba Naan. Jídlo bylo ostré a moc dobré, netušila jsem ovšem, že jsou v něm oříšky a tak jsem si na další dva dny na ničem moc nepochutnala :) 


Takto vypadaly stánky a jejich jídla, které jsme si nakonec oblíbili ze všeho nejlépe. Po chvíli jsme si zvykla, že většinu jídel jím někde na rohu ulice nebo za chůze z plastu nebo papíru, plastovým příborem :) 

Výběr ovoce, palačinek a jiných dobrot byl nekonečný. Ryby a mořské plody mě lákaly hodně, ale k těm nejdivočejším jsem se nakonec neodhodlala. Většinou jsem zvolila věci, u kterých jsem tušila, že mi budou chutnat. Ač jsem někdy jen vzdáleně tušila co že to vlastně na té špejli může být. 









Už v Bankoku jsem jednou ochutnala smažený banán a tady jsem měla radost, když jsem ho našla znovu ovšem ten první byl opět lepší :) 
A tady jsem naprosto správně našla a uhodla spring rolls neboli jarní závitky. Většinou je dělali bez masa s pálivou omáčkou a jak jinak než smažené :) 










O tom, jak jsme cestovali a co jsme všechno viděli se dočtete ZDE a ZDE

Další část, ve které jsme objevili opravdové tržiště a jak jsme jedli, když nám začalo škaredé počasí příště. 











Komentáře