Harvey Karp Nejšťastnější miminko v okolí



 Tato kniha byla po příchodu miminka na svět velkou pomocí jak se z toho nezbláznit. Až jsem litovala, že jsem si ji nepřečetla mnohem dříve. Emmička hodně plakala. Prostě když nespinkala a nejedla tak ze začátku byly opravdu i hodiny, kdy jsem ji nosila a ona plakala a já ji nemohla utišit. Byla velmi malá, pořád jí byla zima a no abych byla uřpímná hrozně jsem se o ni pořád bála. Navíc jsme v té době nebyly zrovna v klidném prostředí, tak to bylo opravdu náročné. 

Nicméně kniha mi ukázala jak se asi miminko po příchodu na svět cítí, že je pro něj vlastně vše veliký šok a je nutné mu co nejvíce napodobit prostředí v těle matky. 

A tak je tedy vhodné dodržet několik doporučených zásad : 

Zavinování 

Pohodlná poloha miminka 

Šššš nejoblíbenější tišící zvuk 

Houpání 

Sání 

Určitě ji velmi doporučuji pro pochopení Vašeho vlastního miminka a jeho reflexů a potřeb. Velmi hezky psáno a důkladně vysvětleno, aby člověk přesně věděl co a jak má praktikovat. 



Komentáře